יום ראשון, 18 באוגוסט 2013

איך עושים פחחות רכב?

המטרה של פחחות היא לשפר את הצורה החיצונית של הרכב. בניגוד לטיפולי מכונאות הכוללים החלפה של המנוע, בדיקת רכיבים, שמנים וכדומה, פחחות מעצם טבעה מתמקדת בפח ובצורה. הסיבה לטיפולי פחחות יכולה להיות שריטה, מכה קלה לאחר חנייה לא מוצלחת או תאונות דרכים קשות. המחירים של טיפולי פחחות תלויים בסוג הרכב ובעלות החלפים, אך גם לשאלה האם מדובר על מוסך מורשה יש משמעות. באופן כללי, פחחות היא חלק בלתי נפרד מהטיפול ברכב, ולאורך זמן לא יכול אף נהג להתעלם מהוצאה מן הסוג הזה.

פחחות לרכב מתחילה בתיקונים קטנים שלא כדאי להפעיל בהם את הביטוח. מי שניחן בכושר יד ברמה גבוהה, ובניסיון בעבודה מול כלי רכב יכול להתנסות לבדו, אך לא מומלץ לפרק חלקים חשובים ברכב ללא מעורבות של אנשי מקצוע. הפחחות הבסיסית היא תיקון מעיכות או שפשוף וצביעה של חלקים מהרכב בלבד. רוב החלקים הדורשים פחחות פשוטה כזו הם הדלת, הכנף או המראות. במידה ואין צורך בהחלפה כללית של הרכב ניתן לסיים את טיפולי הפחחות הללו במחיר של 600-1,200 ש"ח בלבד. מצד שני, גם כאן יש לקחת בחשבון פרמטרים של מורכבות המכה, גודל החלק וצבע הרכב.

מכונית שזקוקה לפחחות רכב

פחחות לחלקים מקוריים או חלופיים


דרך נוספת לבצע פחחות רכב באה לידי ביטוי בצביעה של חלק כמו מכסה מנוע או גג, אך הפעם כתוצאה מהתקלפות, בלאי או דהייה. צביעה כזו יקרה יותר, ומחירה יכול להגיע עד 1,500 שקלים. בהתאם לגודל הרכב וסוג הצבע יכולות עבודות פחחות לחייב את בעל הרכב גם במחירים של 6,000-12,000 שקל.

פחחות רכב נעשית לאחר זיהוי של הבעיה והיכרות עם אפשרויות הטיפול. במידה ומדובר על מראה שנשברת או נתלשת מהרכב, ישנם דגמים בהם לא ניתן להחליף רק את הזכוכית, ויש להזמין מראה חדשה מהיצרן. טיפול פחחות כזה יהיה יקר יחסית, ומחירו נע בין 900 ל-1,500 שקלים. על מנת לבצע פחחות משתלמת עבור מכות קטנות הגורמות לשבר בפנסים כדאי לפנות אל מוסכים מורשים, אשר יכולים להשתמש בתחליפים זולים, ולא פחות איכותיים מהרכיבים המקוריים.

סל השירותים המוצע במוסך לצד פחחות רכב

מוסך המכיר את תחום הפחחות מציע סל שירותים נרחב המתאים לכל סוגי הלקוחות. במסגרת סל השירותים הזה ניתן לזהות את דרכי הפעולה המלווים פחחות רגילה או מותאמת באופן ספציפי לצרכים:

-          עיצוב הצורה החיצונית מבלי לפגוע בביצועי הרכב
-          דפורמציה בעקבות תאונת דרכים
-          תיקון חלקים פנימיים המגבילים את בטיחות הנסיעה
-          מכשור אלקטרוני לזוהי תקלות בלתי צפויות

לסיכום, פחחות רכב מתבצעת על פי סוג הרכב עצמו, אופי התקלה או הבעיה וההכשרה של הצוות. כל אחד מהגורמים הללו ישפיע על מחיר הטיפול, ועל שביעות הרצון של הלקוח בטווח הקצר והארוך. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה